17 Eylül 2007 Pazartesi

KARADENİZ-3

29 Ağustos Çarşamba

Uzungöl

Sabah erkenden Uzungöl'e doğru yola koyulduk. Trabzon'a yaklaşık 100 km. uzaklıktaki, Uzungöl'e kadar dere kenarından, kıvrımlı yollardan yukarı çıktık. Tepelerdeki evleri gördükçe nasıl inşa ettiklerine dair akıl sır erdiremedik. Uzungöl'e varır varmaz lokantaların birinde kahvaltımızı ettik, ben dayanamayıp yine muhlama söyledim. Ama bu sefer farklı bir muhlama geldi, bu sırf peynirden yapılan bir yemek. Yörelere göre isimler değiştiğinden burada yanıldık maalesef.

Hem etrafı görmek, hem de yediklerimizi hazmedebilmek için Uzungöl'ün etrafında yürüyüş yaptık. Etrafında çok fazla tesis açılmış, bu biraz doğallığını bozmuş bence, fakat gidip kalmak isterseniz de çok sayıda pansiyon bulunmakta.

YANIKTAŞ KÖYÜ

Hava da biraz serinlediğinden fazla kalmadan Rize'ye doğru yola çıktık. Rize'ye 6-7 km. kala eşim ani fren yaptı, ben de yeni dalmış olduğum uykumdan uyandım heyecanla, bir tabela gördüğünü söyledi ve geri vitese taktı.

Köyümüze gelmiştik. Derepazarına bağlı Yanıktaş Köyü, Rize'ye 6 km. kala bir yamaç üzerine kurulmuş. Hemen köyün içine girip, kıvrımlı dar yollardan yukarı çıktık. Her yer çay tarlası, kadınlar tarlalarda çalışıyordu. Hayran kaldım, Karadeniz'de en çok beğendiğim yer, sakin küçücük bir köy. Hemen akrabalarımızı arayıp onları ziyaret ettik. Köy yamaçta olduğundan evlerinin manzarası da mükemmel.

Bu fotoğraflardan sonra anlatacak fazla da bir şey yok sanırım :)